Folia natryskowa na samochód – dlaczego warto?
Wygląd ukochanego pojazdu dla wielu kierowców jest niezwykle ważny. Do niedawna jedynym sposobem na metamorfozę auta było ponowne lakierowanie – usługa zarówno pracochłonna, jak i droga. Obecnie, chcąc odświeżyć poszczególne moduły, nie musisz wydawać kroci. Przy pomocy gumy w sprayu oraz folii natryskowej możesz to zrobić własnymi rękami. Wystarczy jeden dzień. Nie wierzysz? Przeczytaj poniższy artykuł i przekonaj się, że mamy rację!
Guma w sprayu – nową metodą renowacji bryki
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, czego użyć do odnowienia nadgryzionych zębem czasu felg lub zderzaka? Lub może jak zmienić kolor swojego auta ale mieć możliwość powrotu do oryginalnego koloru? Odpowiedź jest prosta. Na rynku pojawiła się guma w płynie do samochodu, zwana również folią w sprayu lub folią natryskową. Jest to innowacyjny produkt w aerozolu, który na wybrane części nałożysz samodzielnie. Oprócz sprayów występują też większe opakowania – puszki 4 litrowe. Są one szczególnie przydatne przy realizacji większych projektów takich jak np. zmiana koloru auta. Folię natryskową aplikujemy wtedy za pomocą elektrycznego pistoletu lub tradycyjnym sprzętem lakierniczym z dyszą 1.8 mm. Omawiany specyfik posiada wiele kolorów, co sprawia, że możesz pomalować wybrany fragment w ulubione barwy. Co więcej – chroni odnawianą powierzchnię przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Czym różni się guma w sprayu do samochodu od zwykłego lakieru do felg? Otóż jest z pewnością łatwiejsza do nałożenia, co sprawia, że w pojedynkę możemy zrekonstruować wybrane komponenty lub całe auto. Co ważne, jeśli efekt będzie odbiegał od Twojego wyobrażenia, dzięki elastyczności powłoki, bez trudu możesz ją usunąć i spróbować z innego koloru. Bogata oferta kolorystyczna pozwala klientowi wybrać barwę, z szerokiej gamy kolorów Full Dip. Oprócz standardowych kolorów dostępne są także kolory Metalic, Perłowe, Chrom, Candy Pearl, Diamond Pearl, Cameleon oraz inne. Występują też 2 rodzaje wykończenia – Matowe lub Połysk.
Jeżeli obawiasz się o bezpieczeństwo malowanych elementów, uspokajamy – renowacja nie zagraża ich żywotności, mało tego, jest w stanie ją przedłużyć. Preparat ten chroni powlekane moduły przed czynnikami zewnętrznymi oraz korozją. Pamiętaj jednak o odpowiedniej ilości warstw gumy w sprayu do felg.
Pozwoli ona zapobiec niechcianym sytuacjom jak np. zerwanie całości lub części nałożonej warstwy. Zazwyczaj stosuje się 4-6 warstw. Nałożoną folię możemy dodatkowo zabezpieczyć specjalną przezroczystą akrylową powłoką zwaną TOP COAT zaprojektowaną przez Full Dip® . Chroni przed utratą koloru oraz promieniowaniem UV folię natryskową, nie żółknie, jest odporna na chemikalia oraz zarysowania (Anti-Scratch), może być szlifowane i polerowane (łagodnie), produkt bardzo podobny do tzw klaru stosowanego w lakiernictwie samochodowym. Występuje zarówno w wariancie połysk jak i mat.
Metamorfoza przy użyciu tego innowacyjnego produktu nie musi być trudna
Skoro poznałeś już zalety gumy w płynie do samochodu, przyszedł czas na zapoznanie się ze schematem aplikacji. Folię natryskową można nakładać na wybraną część bezpośrednio przy użyciu puszki spray lub pistoletu natryskowego. Optymalna odległość natrysku to 15 cm. Zanim jednak rozpoczniesz odnawiać felgi lub inny element auta, pamiętaj o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu, jak również o zabezpieczeniu taśmą dolegających do niej detali. Mając tak przygotowany fragment, możesz przystąpić do aplikacji.
Aby efekt był zadowalający, należy nałożyć kilka cienkich warstw minimum 4 a optymalnie 6. Zabieg ten pozwoli całkowicie pokryć wybraną powierzchnię. Czas schnięcia pomiędzy warstwami to około 10 minut w temperaturze 20 stC. Całkowite utwardzenie i nabranie elastyczności i odporności następuje po 24H. Teraz przyszedł czas na czyszczenie pozostałości po renowacji.
Dla kogo guma w sprayu?
Produkt ten szczególnie upodobały sobie osoby, które kochają eksperymentować z wyglądem użytkowanego auta. Powodem tego jest wyżej wspomniana możliwość łatwego usunięcia folii z pomalowanego podzespołu, bez jego uszkodzenia i powrotu do oryginalnego koloru. Jednak nie tylko oni pokochali gumę w sprayu do samochodu. Ponieważ można ją stosować na różnych powierzchniach takich jak: metal, drewno, plastik, szkło i innych bez specjalnych podkładów, znajduje ona także zastosowanie w domu, biurze, ogrodzie itd. Atrakcyjna cena, łatwość aplikacji i bardzo dobra jakość którą cechuje się folia w sprayu ,sprawia że znajduje ona coraz więcej entuzjastów.
Folia natryskowa kolejną możliwością samodzielnej zmiany koloru auta
Guma w sprayu zyskała wielu zwolenników, o czym można przekonać się nie tylko w sklepach oferujących ten produkt, ale także na drogach. Następnym środkiem, który przypadł do gustu kierowcom, jest FULL DIP - folia natryskowa na samochody Plasti Dip to jej prekursor. Nie słyszałeś o niej? Zastanawiasz się co to takiego? Otóż jest to elastyczna powłoka w postaci farby, którą możesz nałożyć na karoserię swojego pojazdu, jak również inne powierzchnie. Plasti Dip to pionier tego typu produktów. Jednak dopiero Full Dip przeniósł ten produkt na wyższy poziom. Większa elastyczność i odporność, jakość powłoki oraz brak potrzeby mieszania z rozpuszczalnikiem to tylko niektóre z cech jakie odróżniają Full Dip w porównaniu z Plasti Dip.
Full Dip, Plasti dip – dlaczego warto?
Wiesz już, czym jest folia natryskowa. Przyszedł zatem czas na poznanie zalet tej metody. Rozwiązanie to daje tak wiele możliwości, ponieważ, jak wspomnieliśmy wyżej, jest łatwe w nakładaniu. Dodatkowo szybko wysycha na powietrzu. Omawiana folia natryskowa na auto chroni Twoje cztery koła przed zewnętrznymi warunkami atmosferycznymi oraz korozją, a dodatkowo – rdzą, solą czy różnego rodzaju kwasami. Ważnym aspektem, który należy podkreślić, jest jej elastyczność, która sprawia, że Full Dip czy Plasti Dip nie kruszy się i nie pęka, co zdecydowanie wyróżnia produkty tych marek na tle konkurencji.
Kolejnym walorem, który bardzo cenią sobie użytkownicy folii natryskowej, jest praktycznie niezauważalna różnica pomiędzy lakierem a Full Dip , Plasti Dip , Plasti Lak czy innymi produktami tego typu. Jeżeli zadbasz o to, aby Twój wóz był profesjonalnie pomalowany, nikt nie zauważy różnicy. Obawiasz się, że nie dasz rady? Chociaż folia natryskowa jest bardzo łatwa w aplikacji i na pewno dasz radę sam to zrobić, zastanów się zatem nad pomocą specjalisty. Szczególnie jeżeli jesteś perfekcjonistą. Warsztaty lakiernicze dysponują sprzętem (np.pistolety lakiernicze) które niekiedy są warte powyżej 2000 pln i mają bardzo duże znaczenie jeżeli chodzi o ostateczną jakość nałożonej powłoki. Zapewniamy Cię jednak, że nałożenie folii w sprayu lub normalnej przy użyciu pistoletu natryskowego, nie należy do najtrudniejszych.
Jedną z okoliczności, na którą szczególnie zwracają uwagę osoby decydujące się na położenie prezentowanego preparatu, jest niska cena. Litr folii natryskowej kosztuje od 80 do 120 zł. Jeśli wybierzesz aerozol, za puszkę o pojemności 400 ml zapłacisz około 40-60 zł (Standardowe kolory). Co ważne, przy odpowiedniej pielęgnacji pojazdu, efekt utrzymuje się nawet kilka miesięcy. Kiedy nałożony kolor Ci się znudzi, możesz z powodzeniem go usunąć, nie niszcząc przy tym karoserii.
Jak dbać o cztery kółka, aby folia przez długi czas się utrzymała?
Decydując się na użycie folii natryskowej Plasti Dip, Full Dip lub innej zapewne chciałbyś, aby rezultat utrzymał się jak najdłużej. Produktu nie musisz usuwać po jednym sezonie. Wystarczy, że odpowiednio zabezpieczysz pomalowane detale, a nałożony specyfik może utrzymać się na nich nawet do 10 lat (w zależności od warunków i stosowanych środków do pielęgnacji). Pamiętaj jednak o kilku ważnych aspektach.
-
Uważaj podczas mycia swoich czterech kółek. Najlepiej, jeżeli użyjesz delikatnego strumienia na myjni bezdotykowej lub pokusisz się na czyszczenie auta na własnym podwórku – zwykłą gąbką, zamoczoną w wodzie z płynem. Ponadto Full Dip oferuje specjalną gamę kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji folii natryskowych. Nie ufaj tym, którzy twierdzą, że brud wchodzi w nałożoną powłokę, przez co trudno jest go usunąć. Jest to pomówienie, które nie sprawdza się w rzeczywistości. Zarówno wspomniane wyżej zanieczyszczenie, jak i owady czy błoto, bez problemu schodzą z powierzchni pokrytej folią natryskową.
-
Ukochaną maszynę możesz czyścić tak często, jak dotychczas. Nie ma potrzeby, aby dodatkową warstwę czyścić częściej lub rzadziej.
-
Folia natryskowa Plasti Dip, choć jest w stanie pokryć maleńkie zarysowania lakieru, sama nie jest nie do zdarcia. Musisz zatem uważać, aby nie doszło do zarysowań i nacięć.
-
Produkt jest odporny zarówno na bardzo niskie, jak i bardzo wysokie temperatury. Żadna pora roku, przy dobrej konserwacji, nie będzie w stanie zepsuć powleczonej warstwy.
Chcesz, aby nałożona na samochód płynna guma jak najdłużej pozostawała niezmieniona? Marzy Ci się podkreślenie nałożonego koloru? Nie chcesz martwić się o czyszczenie? Jest na to sposób. Wystarczy, że poczekasz, aż Plasti Dip całkowicie wyschnie i naniesiesz na niego specjalny wosk, który nie tylko zabezpieczony folię, ale również wygładzi powierzchnię.
Podsumowanie
Jak widać powyżej, nie musisz wydawać ogromnych sum pieniędzy, aby Twoje auto wyglądało niebanalnie. Wystarczy odrobina chęci, trochę wolnego czasu, zręczne ręce, a stworzysz pojazd swoich marzeń. Co więcej – w każdej chwili możesz zmienić jego oblicze, ponieważ prezentowane mieszanki można łatwo usunąć i położyć nowe.
Omawiane środki sprawdzą się poza tym u osób, które lubię eksperymentować. Dzięki nim mogą co jakiś czas zmieniać oblicze posiadanych maszyn. Na pewno jest to raj dla majsterkowiczów, lubiących spędzać wolny czas w swoich garażach. Z takiego rozwiązania na pewno ucieszą się również Ci, którym zależy na odpowiednim zabezpieczeniu powłoki przed uszkodzeniami, złymi warunkami atmosferycznymi czy korozją.
Co więcej – pamiętaj o tym, że prezentowanych specyfików możesz używać także w życiu codziennym, do malowania różnorakich powierzchni, np. w gospodarstwie domowym.